Monday 9 June 2014

Usaha HAMIL 1-Jumpa Pakar

Seperti yang diketahui malam tadi (9/6/14) aku telah berjumpa pakar di KPMC, Kajang. 
Bertemu dengan Dr. Anita Rina Ali sebagai Pakar O&G di sana.

Sekali permerhatian Dr. Anita amatlah sejuk mata memandang. 
Bercakap penuh lembah lembut. Bercerita kepada Dr. terhadap segala permasalah missP ku..
Dr. bagi tahu itu adalah normal, if datang setiap bulan missP and sakit yang tidak teruk ketika haid.
Lega aku mendegarnya..

TETAPI...

Dr. Anita suruhku baring untuk screen perut. Aku baring dalam keadaan berdebar. 
Dr: Kamu punya KEDUDUKAN RAHIM KE BELAKANG.
Aku:"diam seribu bahasa"
Dr: Mari duduk ajak suami..saya bercerita sedikit kemungkinan sakit kamu..
Kamu mungkin menghidapi penyakit "ENDOMETRIOSIS".

Ok minggu depan next appoiment untuk ambik air mani suami (16/6/14)
aku kena ambik darah (23/6/14)

#perjalanan balik dari KPMC..aku sangat gelisah atas apa penerangan doktor..
aku bagaikan tiada nafas untuk berbicara dengan suami.
 Aku memandang suamiku..Mampukah aku memberikan zuriat kepadanya..

"Ya Allah, janganlah DIKAU uji semua ini terhadap diriku..
Aku bukanlah seorang hamba yang kuat untuk tempuhinya.
Ya Allah, DIKAU berikanlah kesihatan yang sempurna terhadap diriku
agar aku beperluang mempunyai zuriat keturunan sebagai pewaris umat Nabi Muhammad SAW" 

 

Kajang Plaza Medical Centre Sdn. Bhd. (KPMC)
Kos 1: (09-Jun-2014)
          Admin                                =  RM 5.00
          Consultation                       =  RM 80.00
          Medical Equipment & Supply = RM 15.00  
          Total Bill                             = RM 100.00








 

No comments:

Post a Comment